Trip to Trondheim - Day eight (monday)

25 oktober 2016 - Stord, Noorwegen

Vanochtend zijn we allemaal rond 09.00 uur opgestaan en hebben we rustig ontbeten en ons aangekleed.

Daarna werd het tijd om op te ruimen en in te pakken. Eerst maar eens alle lakens van de bedden halen en daarna de bedbank weer in elkaarzetten. Waarna we één voor één onze koffers in konden pakken.

Ik heb als laatste mijn koffer ingepakt aangezien er nog wat spullen bij mij in de koffer kon als het nodig was, ik had immers nog 6 kilo over.

Nadat iedereen ingepakt was hebben we in de Airbnb nog even rustig onze lunch gemaakt en daar opgegeten, voordat we rond 13.30 uur opweg zijn gegaan naar het vliegveld van Trondheim. Vanaf de Airbnb moesten we gelukkig maar één bus nemen naar het vliegveld.

Daar hebben we onszelf ingecheckt en onze koffers afgegeven, waarna we richting de douane gingen. En ik mocht, voor het eerst in Noorwegen, zomaar doorlopen!

Daarna hebben we kort even bij de winkeltjes gekeken, waarna we in de buurt van de gate zijn gaan zitten. Ik heb tijdens het wachten mooi gebruik gemaakt van de tijd om verder te lezen in mijn boek.

Om 16.05 uur was het tijd om te boarden, maar ze hadden niet heel erg haast. Dus rond 16.15 uur mochten we eindelijk het vliegtuig in. Dit keer een vlucht richting Stavanger met een tussenstop in Bergen.

Rond 17.25 uur landden we in Bergen, waar een aantal mensen bleven zitten. Maar ik het vliegtuig alweer uitmocht. In Bergen moesten we dit keer iets langer wachten op onze bagage, voordat we naar de bus konden. Vanaf het vliegveld hebben we de bus naar Bergen busstation genomen, waar we even in “paniek” waren. Het was ongeveer 18.30 uur en volgens een man op het busstation ging de volgende bus naar Leirvik pas om 20.30 uur! Dan zouden we de laatste bus naar Rommetveit nooit meer halen!

Gelukkig kwam er uiteindelijk om 19.00 uur ook nog een bus die ons naar Leirvik zou brengen. Op de ferry hebben we avondeten gekocht en een lekker ijsje als toetje :). Om 21.10 uur kwamen we aan in Leirvik, waar we (voor de verandering) moesten wachten op de bus naar Rommetveit.

Uiteindelijk ben ik om 22.00 uur aangekomen op de campus. Waar ik op mijn kamer gelijk maar even mijn koffer leeg heb gemaakt en nog even langs mijn brievenbus ben gelopen.

Na 8 dagen vakantie had ik 6 kaarten in de bus! Een mooie kaart van oma (bedankt oma!) en 5 hele mooie kaarten van alle meiden van de vereniging (lieve dames, ontzettend bedankt!). Die heb ik meteen maar even aan de muur gehangen. Waarna ik eindelijk mijn bed in ben gegaan. Gelukkig had ik de dag erna nog een vrije dag :)!