Dag Stord, dag campus!

14 december 2016 - Stord, Noorwegen

Gisterochtend ben ik met de Belgische studente mee naar Leirvik gegaan. Ik moest toch nog wat halen en helaas ging zij richting huis. Bij de bushalte hebben we gewacht op de bus naar Bergen, waarna we afscheid van elkaar moesten nemen…en toen was er dus nog 1 internationale student in Noorwegen.

In de middag heb ik mijn kamer voor de laatste keer gestofzuigd en alle kasten en laadjes nog even nagekeken om te kijken of ze echt leeg waren. En ik heb natuurlijk mijn laatste spullen in mijn koffers en rugzak gedaan.

In de avond ben ik nog even naar blok 5 gelopen waar de twee Noorse studenten wonen die ons de afgelopen periode geholpen hebben. Van hen heb ik afscheid genomen aangezien ik vandaag vroeg weg ging. Ik heb ze een Nederlandse vlag en stroopwafels gegeven als aandenken aan de Nederlandse student J. Van een van de studenten heb ik een Noorse trol gekregen, erg aardig (blijkbaar hebben alle voorgaande studenten deze ook gekregen).

Vanochtend ben ik vroeg opgestaan. Gelijk maar even de lakens van mijn bed afgehaald, waarna ik ben gaan ontbijten en gelijk wat broodjes heb klaargemaakt voor in de middag.

Daarna ben ik mijn laatste vuilnis weg gaan gooien en heb ik terug op mijn kamer mijn jas aangedaan, de sleutels van m’n kamer op het bureau gelegd en ben ik mijn koffers naar beneden gaan sjouwen. Eén voor één, aangezien ze tegelijk toch best zwaar zijn.

IMG_7265Om 08.30 uur heb ik voor het laatst de bus van Rommetveit naar Leirvik genomen waar ik nog 30 minuten moest wachten op de bus van Leirvik naar Bergen. Uiteindelijk ben ik om 11.15 uur aangekomen op Bergen waar ik mijn koffers uit het laadruim heb gepakt en naar het het hotel ben gaan lopen.

Daar heb ik ingecheckt en ben ik mijn spullen op m’n kamer gaan leggen, waarna ik eigenlijk meteen weer uit het hotel weg ging. Ik ben namelijk eerst naar het aquarium van Bergen gegaan.

Het aquarium hier is heel erg klein en er liep eigenlijk niemand, maar het was toch wel leuk om te zien. Daarnaast was er om 13.00 uur nog een “show” bij de zeeleeuwen.

IMG_9410     IMG_9419     IMG_9423

Daarna ben ik terug richting het hotel gelopen aangezien daar tegenover een gingerbread city is gebouwd in een oud zwembad, dus daar ben ik ook maar even heen geweest.

Dat was echt ontzettend leuk! Allemaal huizen en andere gebouwen gemaakt van peperkoek. De mensen hier in Bergen kunnen hieraan deelnemen als ze willen en zelf kleuterscholen en basisscholen maken ieder jaar weer iets om te laten zien.

Ik heb maar een paar rondjes gemaakt, aangezien je na één keer nog niet alles gezien had.

IMG_7271 IMG_7273 IMG_7275 IMG_9443

Daarna ben ik terug gegaan naar mijn hotelkamer waar ik eigenlijk niks bijzonders gedaan heb, dat is ook wel eens lekker!

Rond 17.00 uur ben ik weer richting de stad gegaan om even wat te halen voor het avondeten. Daarna snel terug om in mijn kamer te eten tijdens het kijken van een film.

Rond 19.00 uur heb ik nog even gefacetimed met mijn ouders om mijn hotelkamer te laten zien en om te vertellen wat ik allemaal gedaan had.

Nu ga ik mijn film nog even afkijken en dan naar bed, morgen nog een laatste volledige dag in Noorwegen!