Ik ben thuis!

17 december 2016 - Stord, Noorwegen

Vanochtend ben ik redelijk vroeg opgestaan, zo rond 07.30 uuruur. Waarna ik eerst naar beneden ben gegaan om even te ontbijten in het hotel. Daarna terug naar mijn kamer om nog even te relaxen en een hele lange douche te nemen :). Daarna de laatste spullen in mijn koffer en ik was klaar om te gaan!

Ik heb dus om 10.30 uur de sleutels van mijn kamer ingeleverd, waarna ik nog even mijn spullen heb afgegeven in het hotel. Het was immers nog geen tijd om richting het vliegveld te gaan.

Ik ben in Bergen nog heel kort wat rond gaan lopen en heb even twee broodjes gekocht. Eén als middageten en één voor tijdens het wachten op het vliegveld, waarna ik terug ben gelopen naar het hotel.

IMG_7304Hier heb ik mijn koffers en rugzak opgehaald en ben ik richting het busstation gelopen, waar ik op de bus ben gestapt richting het vliegveld van Bergen, zo’n 20 minuten rijden met de bus. Een raar gevoel in mijn buik, want thuis kwam nu toch wel heel erg dichtbij! Ik had er ontzettend veel zin in, maar was ook best een beetje zenuwachtig.

Op het vliegveld aangekomen heb ik mijn koffers uit het laadruim gehaald en ben het airport binnengestapt. Daar heb ik eerst mezelf ingecheckt bij zo’n zelf incheck machine, waar gelijk een sticker voor mijn koffer uit kwam rollen. Die heb ik aan mijn koffer geplakt en ik ben doorgelopen naar de band van de KLM maar die was nog gesloten, even wachten dus maar.

Dat even wachten werd uiteindelijk een uur wachten, voordat de balie van de KLM open ging. Ik had al een label aan mijn koffer dus het was zo gepiept. Daarna gelijk door naar de security. En omdat het op Bergen altijd een beetje een rotzooi is bij de securitie had ik al mijn electronica en vloeistoffen maar alvast uit mijn tas gehaald. Waardoor ik alles makkelijk in de bakken kon leggen. Het ophalen was echter een heel ander verhaal. In Bergen heb je niet echt de tijd om alles terug in je tas/koffer te stoppen. Dus ben ik ergens op de grond gaan zitten om alles rustig terug in mijn tas en koffer te stoppen, wat een gedoe!

Daarna maar eens opzoek naar de gate. Nummer 23A, die was zo gevonden. Maar ook hier was het ontzettend druk! Wat een gaos. Inmiddels had ik nog maar een uur, voordat ik kon boarden. Dus even mijn broodje opeten en in de buurt van de gate wachten.

Uiteindelijk mocht ik om 17.00 uur boarden en gelukkig stond ik vrij vooraan in de rij, want veel mensen die na mij het vliegtuig in kwamen hadden geen ruimte meer voor hun bagage.

IMG_7305Het was de bedoeling dat we om 17.30 uur weg gingen, maar dit is uiteindelijk zo’n 15 minuten later geworden. De vlucht zelf verliep rustig, niks bijzonders. Rond 19.20 uur waren we geland op Amsterdam, maar moesten we nog zo’n 15 minuten taxiën naar de gate. En natuurlijk hadden we de allerlaatste gate van de hele luchthaven, dus ik mocht een aardig eindje lopen naar de bagagehal.

Daar aangekomen stonden mijn ouders en oma voor het raam al te zwaaien :). Bij bagageband 11 moest ik ongeveer 5 minuten wachten tot mijn koffer als een van de eerste op de bagageband lag.

IMG_0278Daarna door de poortjes en een knuffel van mijn ouders en oma, met een welkom thuis ballon :). En toen op naar de auto en lekker naar huis!

Thuis aangekomen hingen er slingers in de woonkamer en in mijn slaapkamer, waar ook nog wat kaarten stonden.

Gelijk maar even wat spullen uit mijn rugzak en even wat eten, waarna ik gelijk maar mijn hele koffers leeg heb gehaald. En toen naar bed, het was inmiddels al 23.00 uur en ik had er een lange dag opzitten.

Een aantal feitjes over mijn verblijf in Noorwegen:

• Ik heb in totaal 34 kaartjes mogen ontvangen. Dat zijn er gemiddeld 2 per week!
  • Ik heb in 4,5 maand ongeveer 50 wassen gedraaid.
  • Van de 125 dagen dat ik in Noorwegen was ben ik 34 dagen naar school geweest.
  • Van de 125 dagen dat ik in Noorwegen was ben ik 25 dagen van de campus weggeweest voor verschillende tripjes.
  • Iedere dag dat ik naar school was moest ik wel 2 hele minuten lopen om van mijn kamer in de klas te komen!
  • Van alle internationale studenten die naar huis vertrokken was ik de laatste.
  • Deze blog is tijdens mijn tijd in Noorwegen meer dan 3000 keer bekeken.
  • Ik heb bijna iedere vrijdag met de mensen thuis gefacetimed.
  • Ik van al die dagen in Noorwegen in totaal 13 keer buiten de deur heb gegeten.
  • Ik heb tijdens mijn verblijf een digitaal fotoboek bijgehouden en je daar best en kijkje in mag komen nemen!
  • Ik heb tijdens mijn verblijf alle 13 seizoenen van het programma Oppassen!!! gekeken. Dat zijn 321 afleveringen, dus gemiddeld 2,5 aflevering per dag!
  • Ik heb van mijn verblijf ook een filmpje gemaakt en je kunt die ook bekijken als je dat leuk vind!
  • Ik heb al mijn examens in Noorwegen gehaald!

En de allerlaatste:

• Ik heb een hele toffe tijd gehad in Noorwegen, maar ben ook heel blij dat ik nu weer lekker thuis ben!

Blijf mijn blog nog even in de gaten houden om te lezen hoe ik weer moet wennen aan Nederland en het thuis zijn. En wat ik tot kerst allemaal nog doe :)!

1. Paul Brink:
    17 december 2016
    Welkom thuis.
  2. Joke van den Brink:
    18 december 2016
    Fijn dat je weer thuis bent. Fijne feestdagen.
    Groetjes ook aan je pa en ma. Liefs Joke xxx