Trip to Trondheim - Day four (thursday)

21 oktober 2016 - Stord, Noorwegen

Vanochtend hebben we allemaal een klein beetje uitgeslapen en zijn we rond 11.00 uur de deur uit gegaan.

We zijn eerst richting de Nidaros Cathedral gelopen. Dinsdag zijn we hier ook al naartoe geweest, maar toen hebben we hem alleen van buiten bekeken. Vandaag zijn we naar binnen geweest. Er werd ons dinsdag verteld dat je er geen foto's mocht maken, dus de camera heb ik maar in de Airbnb gelaten. Binnen bleek dat foto's met je telefoon (zonder flits) wel mocht. Dus heb ik toch wat foto's kunnen maken. De kerk is van binnen nog groter dan hij er van buiten uit ziet. En is heel erg nooit van binnen.

IMG_6882  IMG_6880  IMG_6877  IMG_6876

Aangezien we een combinatie ticket hadden gekocht mochten we ook nog naar binnen bij andere musea. Als eerst zijn we na de kathedraal naar the crown regalia. Hier stonden de kronen ed. van de verschillende koningen en koningen die je mocht bezichtigen.

Waarna we naar de Archbishop's palace museum zijn gegaan. Deze is tijdens een grote brand voor een deel afgebrand en nu kon je daar nog wat beelden ed. van bekijken.

IMG_6893Daarna zijn we naar our lady's church gelopen. Deze is gebouwd in 1739 gebouwd en is iedere dag open. Tegenwoordig wordt de kerk gebruikt om mensen op te vangen die onderdak zoeken.

Hierna zijn we weer even de stad in gedoken om nog wat winkeltjes te bekijken. We zijn wat langer blijven hangen in een boekwinkel die een leuke aanbieding had. Dus heb ik twee Engelse boeken gekocht voor €5,-.

Na nog wat winkeltjes bekeken te hebben zijn we terug richting onze Airbnb gelopen, maar dit keer via een andere route. Normaal lopen we over een grote brug hoog boven het water, maar er is ook nog een lager gelegen brug. Waar we vandaag overheen hebben gelopen.

Terug in de Airbnb hebben we allemaal weer iets voor onszelf gedaan voor het avondeten.

Als avondeten aten we vandaag burrito's, maar dan met een wrap. Waarna we rond 19.30 uur richting het Kristiansten fort gelopen zijn. En onderweg zagen we gewoon al het Noorderlicht! Dus een stapje harder om sneller bij het fort aan te komen. Hier hebben we een hele tijd gestaan en naar het Noorderlicht gekeken. Om 21.00 uur zou er een zonnestorm zijn, waardoor het licht nog beter te zien zou zijn. En dat was het!

IMG_6977.PNG  IMG_6938  IMG_6988.PNG

Aangezien we allemaal koud waren tot op ons bot zijn we rond 21.15 uur terug gelopen naar onze Airbnb. Hier hebben we allemaal nog wat gelezen ed. Waarna we rond 23.30 uur (helemaal ingepakt) weer richting het fort zijn gelopen om nog even naar het Noorderlicht te kijken. Maar helaas was het toen erg mistig geworden, waardoor we het Noorderlicht niet meer konden zien.

We zijn weer terug gewandeld naar de Airbnb en zijn daar eigenlijk gelijk ons bed in gekropen.