Trip to Trondheim - Day three (wednesday)

20 oktober 2016 - Stord, Noorwegen

Vandaag zijn we om 09.00 uur opgestaan, waarna ik een lekkere warme douche heb genomen. Na het ontbijt zijn we gelijk maar weer de deur uitgegaan.

Als eerst zijn we vandaag naar het Kristiansten fort gelopen. Dit is het fort dat in 1681 door middel van the old toen bridge verbonden werd met de stad. Tijdens de tweede wereldoorlog werd dit fort gebruikt door de nazi om de mensen van het Noorse verzet te executeren.

IMG_9382  IMG_9381  IMG_9384

Hier hebben we een tijdje rondgelopen en een hoop foto's gemaakt, aangezien het fort wat hoger gelegen ligt kon je mooie foto's van de stad zelf maken. Waarna we weer terug richting het centrum zijn gelopen om wat winkeltjes te bekijken (ja, we blijven toch echt vier meiden die ook wat willen winkelen).

Rond 15.00 uur hadden we afgesproken met een Nederlandse studente uit Leiden die nu in Trondheim studeert. Samen met haar zijn we naar de Fairytale gelopen waar je heerlijke cupcakes kunt eten.

We hebben daar wat gepraat over wat we allemaal al gedaan hadden in Noorwegen, wat we nog gaan doen en natuurlijk wat we van ons verblijf in Noorwegen vinden.

Daarna zijn we met haar meegelopen naar haar campus. En dat is wel wat anders dan dat van ons... Hier hebben we ook nog een tweede Nederlandse studente uit Leiden ontmoet en samen hebben we daar avondeten gegeten.

Na het avondeten zijn we met de bus teruggegaan naar onze Airbnb, waar we lekker konden opwarmen met een kopje thee aangezien het in de avond hier -2 graden is.

Daarna hebben we allemaal wat voor onszelf gedaan. Ik heb weer het een en ander in mijn travel journal geschreven, mijn blog uitgetypt en wat gelezen in mijn boek. Waarna we dit keer niet al te laat naar bed zijn gegaan.