Trip to Trondheim - Day two (tuesday)

19 oktober 2016 - Stord, Noorwegen

Vandaag wilden we allemaal een beetje uitslapen, maar natuurlijk waren we ook allemaal om 08.15 uur alweer wakker. Ik ben vannacht een paar keer wakker geworden, maar heb op zich goed geslapen.

Daarna hebben we ons aangekleed, ontbeten, lunch klaar gemaakt en zijn we de deur uit gegaan. Op weg naar het centrum komen we altijd langs een kerk, dus zijn we daar als eerst naartoe gelopen. Dit is de Nidaros Cathedraal. Ze begonnen met bouwen aan deze kerk in 1070 en waren in 1300 eindelijk klaar. Tevens is dit Noorwegens belangrijkste kerk. We hebben een rondje om de kerk gelopen en hebben besloten om de kerk een andere dag van binnen te gaan bekijken.

IMG_9315  IMG_9323  IMG_9317

Daarna zijn we naar The old town bridge gelopen. Dit is een brug gebouwd in 1681 om de stad met Kristiansten fort te verbinden. Aan allebei de kanten van de brug stonden vroeger wachthuizen, waarvan er één nu nog overeind staat.

IMG_9334  IMG_9336  IMG_9337

Vanaf de brug kon je uitkijken over wat gekleurde huisjes en hier zijn we dan ook even naartoe gelopen. Dit zijn the historics whavers, oftewel Bakklanded. Dit zijn warenhuizen uit de 18e eeuw. Alles wat verkocht werd in die warenhuizen werd aangevoerd door boten over de rivier.

IMG_9377  IMG_9353  IMG_9372

Vanaf hier zijn we doorgelopen naar het informatie centrum om wat meer informatie te kunnen krijgen over Trondheim. En heb ik gelijk maar even kaartjes gekocht om weer naar huis te sturen. Zo willen we nog naar Kristiansten fort, het zwembad, de cathedraal en wat andere dingen.

Daarna hebben we een plekje gezocht om te lunchen. En aangezien het hier onder nul is heb ik ook lekker een warme chocolademelk genomen. Waarna we zijn gaan winkelen! Er zijn veel winkelstraatjes en winkelcentra, dus we hebben vandaag nog lang niet alles gezien, maar ik heb in ieder geval al een thermosbeker gekocht. Zodat ik nu iedere dag een lekker kopje thee mee naar de les kan nemen :).

Na nog wat door de stad te hebben gelopen zijn we weer terug richting de Airbnb gelopen. Op de terugweg komen we langs de supermarkt waar we avondeten voor twee avonden hebben gekocht. Aangezien we niet veel ruimte hebben om al onze spullen kwijt te kunnen.

Terug bij de Airbnb hebben we gelijk ons eten klaargemaakt, waarna we allemaal wat voor onszelf gingen doen. Ik heb mijn dag weer beschreven in mijn travel journal en heb alvast mijn blog getypt. Waarna ik nog een stukje ga lezen in the catcher in the rye.

Later op de avond hebben we met zijn vieren nog de film The longest ride gekeken, voordat we allemaal naar bed gingen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl