Trip to Trondheim - Day one (monday)

18 oktober 2016 - Stord, Noorwegen

SAM_2049Vandaag vroeg op voor onze reis naar Trondheim!

Rond 04.30 uur ben ik nog snel even onder de douche gesprongen, heb ik ontbeten en mijn vuil weggegooid in de containers buiten. Waarna ik rond 05.45 uur mijn kamerdeur op slot draaide, klaar om te vertrekken.

Vanaf Rommetveit hebben we om 06.10 uur eerst de bus genomen naar Leirvik, waar we vervolgens tot 07.10 uur moesten wachten op de volgende bus richting Bergen. En daar moesten we dan WEER overstappen op een bus naar het vliegveld.

Na ingecheckt te zijn en onze koffer in te hebben geleverd door naar de security. Ik had netjes al mijn electronica en vloeistoffen uit mijn tas gehaald. En die werd dit keer zowaar in één keer goedgekeurd! Maar toen moest ik zelf nog door zo'n poortje....en ja je raad het al, bij mij ging dat ding natuurlijk weer piepen. Dus hup mee met een man die een papiertje over mijn handen en broek heen haalde en dat vervolgens in een apparaat stak, gelukkig mocht ik daarna doorlopen.

Op het vliegveld zelf moesten we onszelf nog even vermaken door een winkeltje door te struinen en te wachten tot het tijd was om te boarden. De vlucht verliep snel en binnen 50 minuten stonden we alweer aan de grond, maar dan in Trondheim!

Daar hebben we heel even moeten wachten op onze bagage, waarna we de bus konden nemen naar onze Airbnb. Na ongeveer 45 minuten zijn we daar aangekomen. We wisten al een beetje dat we de woonkamer en badkamer moesten delen met iemand anders die hier woont en dat we samen met z'n vieren op een kamer sliepen.

En toen werd onze kamer laten zien... je kunt gerust zeggen dat we over elkaar, koffers en bedden moeten springen om in ons bed te kunnen komen. Dus voor 7 nachten een hele opgave en dicht op elkaars lip, maar we zullen het wel overleven!

Na uitgepakt te hebben zijn we naar de supermarkt gelopen (die super dichtbij is en open tot 23.00 uur) om spullen voor ons ontbijt en middageten te halen. Dit hebben we teruggebracht waarna we naar de stad zijn gelopen.

De stad is net als in Oslo ongeveer 25 minuten lopen. Daar hebben we bij TGI Friday's heerlijk gegeten! Waarna we terug zijn gelopen naar de Airbnb.

Daar hebben rustig wat op bed gelegen en wat gekletst met elkaar. Waarna we een berichtje kregen dat het noorderlicht gesignaleerd was. Dus gingen we naar buiten. Na wat rond te hebben gelopen (ongeveer 2 uur!) zijn we weer terug naar de Airbnb gelopen, zonder het noorderlicht te hebben gezien... maar wel een mooie avondwandeling hebben gemaakt.

Hierna heb ik nog wat gelezen en ben ik naar bed gegaan.