Guest lectures

9 oktober 2016 - Stord, Noorwegen

Dinsdag: Deze dag hadden we nog "gewoon" les van een van onze vaste docenten. Het was de bedoeling dat we het boek The last ride gingen analyseren, maar in plaats daarvan hebben we met de hele klas de verfilming van het boek bekeken. De film was een uur voor het einde van de les klaar, dus mochten we een uur eerder weg :).

In mijn kamer heb ik mijn ouders een mail gestuurd hoe ze van het vliegveld in Bergen naar de campus kunnen komen, want van 3 t/m 6 november komen mijn ouders en oma naar Noorwegen! Super leuk, ik kijk er enorm naar uit!

Daarnaast ben ik dinsdag begonnen in boek 6 van de 8, namelijk: Black boy. Een goed boek, want ik kan het iedere keer niet neerleggen om iets anders te gaan doen.

Woensdag: Vandaag begonnen de lessen van een gastdocent. Een docent Engels vanuit Antwerpen. Leuk, aangezien de Belgische studenten normaal les van deze docent krijgen. We begonnen met het luisteren naar een introductie van een short story door onze ogen dicht te doen en te luisteren naar de inleiding. Daarna kregen we heel veel activiteiten om uit te voeren. Veel beter dan in een les zitten en alleen maar te moeten luisteren! Later werd daar ook een stukje didactiek aan gekoppeld door te kijken welke werkvormen hij allemaal gebruikt heeft in één les.

We hebben ook gesproken over twee dichters en hun leven. Dit deden we in peergroepen. Ik had dus andere informatie dan iemand anders en die moesten we uiteindelijk delen met elkaar. Aangezien we deze dag één korte break hadden was de les iets eerder afgelopen.

Terug op de campus zijn we (de Belgische studente en ik) onze kleding gaan wassen. En we hadden dit keer beide aardig wat was!

Na het wassen ben ik nog even naar de Spar gelopen om 10(!) kaarten op de bus naar Nederland te doen. En heb ik terug op de campus weer een stuk gelezen in Black boy.

's Avonds heb ik weer een uurtje meegedaan aan Fønk in de gymzaal. En heb ik de avond afgesloten met een kopje thee en lezen in Blackboy.

Donderdag: Dit keer kregen van de gastdocent een les creative writing. Waarbij we weer enorm veel opdrachten voor geschoteld kregen, maar wel erg leuk!

Terug op de campus de schone was opgehaald en opgevouwen. En heb ik WEER een heel stuk in Black boy gelezen.

Vrijdag: 's Ochtends ben ik eerst lekker een half uurtje blijven liggen in m'n bed en heb ik weer een stuk gelezen, waarna ik om 10.15 uur de bus naar Leirvik heb genomen. Hier heb ik alvast geld gepind voor Trondheim! Want dat komt er ook alweer bijna aan.

Terug op de campus ben ik weer verder gaan lezen in Black boy en die is inmiddels uit. Aangezien ik dacht dat ik er wel wat langer mee bezig zou zijn had ik alleen nog niet boek nummer 7 gekocht. Dus die heb ik nu even geleend van de Belgische studente en heeft zij Black boy van mij geleend.

Daarna nog even met oma facetimen (dat wordt een beetje vaste prik, he oma), aangezien ik maandag naar Trondheim ga. En daarna ben ik begonnen met het maken van een fotoboek van Noorwegen! Dat scheelt weer als ik thuis kom :)

Zaterdag: Een beetje een luier dag...Ik ben in de middag even een rondje gaan lopen om wat foto's te maken van de school en de campus, voor in mijn fotoboek. Waarna ik om 16.00 uur had afgesproken met twee studenten om task 2 van Phonetics af te maken. Die heb ik later in mijn kamer maar gelijk in het net geschreven, zodat hij na de week vakantie ingeleverd kan worden.

IMG_9311  IMG_9307  IMG_9304

Daarna heb ik al zoveel mogelijk spullen en kleding bij elkaar gezocht om mee te nemen naar Trondheim. En heb ik om 17.00 uur weer met mijn ouders en oma gefactimed, omdat ze bij mijn broer waren. Hij is bijna jarig en kreeg zijn cadeau. Aangezien ik er niet bij kon zijn dan maar via FaceTime. En gelukkig viel zijn nieuwe wielerkleding in de smaak! Alvast gefeliciteerd Den!

's Avonds was er in school een soort talentenshow, waar je je raarste talent zou kunnen laten zien. En eigenlijk viel het een beetje tegen...Veel was in het Noors, dus verstonden we er weinig van. Desondanks hebben we toch af en toe best gelachen!

Zondag: Vandaag heb ik mijn laatste hand aan mijn paper voor Didactics gelegd en kan ik deze zometeen alvast inleveren. De inlever datum valt namelijk precies in de week dat we in Trondheim zijn.

Daarnaast heb ik mijn kamer maar weer een schoonmaakbeurt gegeven, zodat ik volgende week weer in een schone kamer terug kom. En heb ik mijn koffer gewogen. Ik ga maar een week weg en toch kom ik aan de 17 kilo! Dat wordt nog wat in december wanneer ik al mijn spullen weer mee terug naar Nederland moet nemen en ik maar 23 kilo mee mag nemen...

Vanavond ga ik alvast mijn brood voor morgen smeren, aangezien we morgen om 06.10 uur al de bus moeten hebben om op tijd op het vliegveld te zijn.

1. Paul Brink:
    9 oktober 2016
    Hoi, bedankt voor je kaart, lees al je berichten, je hebt het er maar druk mee, ha det gøy, og se deg snart, jaja ik ken ook een beetje Noors, haha, ltrzzzz.
  2. Ron:
    9 oktober 2016
    Weer een leuk verslag en een leuke kaart die Yanniek mocht ontvangen ! Uiteraard ook gelezen
  3. Joke van den Brink:
    10 oktober 2016
    Heel veel plezier in Trondheim X
  4. Joyce:
    10 oktober 2016
    Leuk om zo in je Noorse leven mee te kijken. Puck vond haar kaart erg leuk!