Trip to Oslo - Day four (monday)

6 oktober 2016 - Stord, Noorwegen

IMG_6813Vandaag wel heeeeeeel vroeg op. Om 04.00 uur ging de wekker. Snel omgekleed en de laatste spulletjes in mijn koffertje gestopt. Waarna het tijd was om naar de garage te gaan.

’s Nachts is de garage gesloten, maar kun je een nummer bellen als je echt bij je auto moet zijn. Dus konden we zo de garage in. Alle koffers in de kofferbak en onszelf installeren in de auto. Maar voordat we aan onze terugreis konden beginnen moesten we natuurlijk eerst even tanken.

Daarna heb ik de eerste twee en een half uur op me genomen. We reden de stad uit en het eerste deel rijd je over de “snelweg”. Hierna kom je de hele reis alleen nog maar prachtige bergweggetjes tegen waar je soms 80, 70, 60, 50 of 40 kilometer per uur moet rijden. Bergje op en bergje af.

Af en toe zijn we even gestopt om wat te eten of om te genieten van het prachtige uitzicht. Waar we op de heenreis nog sneeuw hadden onderweg was nu alweer een deel van die sneeuw weg.

IMG_6811  SAM_1908  IMG_6807

Tijdens de terugreis hebben we alleen maar mooi weer gehad met helemaal bovenaan -3 graden en onderaan 10 tot 14 graden. Maar de zon heeft de hele tijd geschenen.

Ook de laatste 2 uur heb ik op me genomen, waarbij we eerst terug naar de campus zijn gereden. Hier hebben we allemaal onze koffertjes in onze kamer gezet en daarna terug gegaan naar de auto. Vanaf de campus zijn we naar het autoverhuurbedrijf gereden, waar we eerst de auto even vol moesten tanken. Om vervolgens (helaas) de auto weer in te moeten leveren.

Een Noorse studente zou ons daar ophalen, maar had eerst nog een andere afspraak. Dus hebben we aan de overkant gelijk maar even boodschappen gedaan bij de Rema 1000.

Terug op de campus heb ik mijn koffer uitgepakt en mijn foto’s op mijn computer gezet. Nu de rest van de dag met de (zere) voetjes omhoog. Om morgen weer aan een “week” school te beginnen.

IMG_6815

1. Joke van den Brink:
    8 oktober 2016
    Hoi Mandy, wat een mooi land is het. Je hebt schitterende foto's gemaakt.
    Ik geniet van je verhalen. Wat heb je al veel gezien. Geniet er maar van.
    Hartelijk bedankt voor je kaart, dat vond ik heel leuk.
    Lieve groet, Joke