Trip to Oslo - Day three (sunday)

5 oktober 2016 - Stord, Noorwegen

Vandaag hebben we een beetje uitgeslapen en zijn zo rond 0800 uur wakker geworden. Snel een douche en mijn lunch klaar gemaakt en mijn rugzak ingepakt.

SAM_1843Rond 09.30 uur vertrokken we richting het metro station waar we de metro namen naar Holmenkollen. Hier hebben we een kijkje genomen bij de ski schans. Met een lift konden we helemaal naar boven voor een mooi uitzicht. En om te zien hoe hoog zo'n ski schans nu eigenlijk is.

Daarna zijn we door het museum gelopen waar allemaal oude skie's stonden. Kleding die vroeger gedragen werd tijdens de winter en de verschillende dieren die er te vinden waren. Daarna kwamen we natuurlijk uit bij het souvenirwinkeltje van het museum. Hier heb ik een super mooie Noorwegen trui gekocht en een heleboel kaarten om naar de mensen thuis te sturen (dus heb ik een kaartje van jou ontvangen? Of wilde ik gewoon graag een kaartje naar je sturen. Houdt dan je brievenbus de komende tijd maar goed in de gaten!).

IMG_6801  SAM_1803  IMG_6791

Daarna zijn we nog even naar een kerkje in de buurt gelopen, voordat we bij een restaurantje even wat zijn gaan drinken.

Vanaf de ski schans zijn we terug gelopen naar het metro station waar we de metro terug hebben genomen richting het centrum van Oslo. Vanaf daar zijn we naar de botanische tuin gelopen (ja pap, ik heb de bloemetjes en de plantjes goed bekeken hoor in Noorwegen!).

Van de botanische tuin zijn we naar de markthal van Oslo gelopen. Ongeveer hetzelfde concept als in Rotterdam, maar dan net wat anders. Hier hebben we even gezeten om bij te komen waarna we richting de parkeergarage zijn gelopen.

Onderweg kwamen we nog langs een aantal watervallen. Bij de parkeergarage hebben we nog één keer voor de auto moeten betalen, zodat we hem vannacht op kunnen halen.

Daarna doorgelopen naar onze Airbnb waar we al onze spullen hebben neergelegd en even hebben gezeten. Hierna zijn we weer naar het centrum gelopen om een restaurant te vinden voor ons avondeten. Dit keer hebben we gegeten bij Jensen's Bøfhus. Hier heb ik een burger op en softijs dat je zelf bij kon vullen :).

Daarna weer terug naar onze Airbnb waar ik mijn belevenissen op heb geschreven en zo mijn koffer ed. alvast in ga pakken. Aangezien we vannacht rond 04.30 uur naar de auto gaan om rond 05.00 uur weer onderweg te zijn naar Rommetveit.