Trip to Oslo - Day two (saturday)

4 oktober 2016 - Stord, Noorwegen

Vandaag werd ik rond 07.00 uur wakker in onze Airbnb. Hier heb ik nog even een stuk gelezen in The Great Gatsby, voordat ik een lekker douche nam.

Rond 09.30 uur zijn we begonnen met lopen naar het centrum van Oslo, dit duurt ongeveer 20 minuten. Daar zijn we eerst langs het tourist information poging gelopen waar we een Oslo guide en map hebben meegenomen.

Dicht bij het informatie punt was het operahus. Hier kun je het dak oplopen en heb je een uitzicht over de haven van Oslo. Daar hebben we eerst even een broodje gegeten en wat foto's gemaakt, voordat we weer naar beneden zijn gelopen.

IMG_9252  IMG_9267  IMG_9263

Vanaf het operahus zijn we doorgelopen naar het Akershus slott. Dit is een kasteel uit de renaissance die nu gebruikt word door het parlement voor staats evenementen. Hier kon je heel mooi rondlopen, dus hier zijn we best een tijd geweest.

SAM_1738  IMG_9280  SAM_1756

IMG_9299Van daaruit zijn we doorgelopen naar het paleis van de koninklijke familie. Dat vonden we allemaal een beetje tegenvallen, maar je moet het gezien hebben als je in Oslo bent geweest. Ook hebben we daar een stukje door de tuin gelopen, voordat we in een straatje ergens hebben geluncht.

Na de lunch zijn we gaan winkelen in Oslo. En we hebben geloof ik wel 100 winkels van binnen gezien. Ik had nog niks gekocht, maar 5 minuten voor sluitingstijd van een winkel kwam ik toch naar buiten met een leuk vestje (ja pap, je moet er straks nog eens een kast bij kopen...).

Rond 18.00 uur zijn we op zoek gegaan naar een leuk restaurantje om te eten. We zijn uiteindelijk terecht gekomen bij Peppes pizza's. Het zag er van binnen erg leuk en gezellig uit, maar het was er wel een beetje aan de koude kant.

Ik heb er een heerlijke pizza gegeten en als toetje appeltaart met ijs. Waarna we aan onze terugweg zijn begonnen.

We moesten eerst langs de parkeergarage om nog een dag te betalen voor de auto. Daar aangekomen naar 25 minuten bleek de garage al lang dicht te zijn! Als we niks deden kregen we dus mooi een boete. En die zijn wel wat hoger dan in Nederland...

Gelukkig stond er buiten op het bord een telefoonnummer dat we konden bellen en de vrouw aan de telefoon was zo aardig om de garage open te maken voor ons. Hier hebben we snel nog even een dag betaald voor het parkeren, voordat we naar onze Airbnb gelopen zijn.

Hier heb ik mijn belevenissen van vandaag opgeschreven en alvast mijn blog getypt. Waarna ik nog even een stukje ga lezen, voordat we lekker naar bed gaan.

Morgen nog één hele dag in Oslo, waar we musea gaan bezoeken.