Trip to Oslo - Day one (friday)

3 oktober 2016 - Stord, Noorwegen

IMG_6783Vandaag ben ik rond 08.00 uur opgestaan om een douche te nemen. Waarna ik om 09.00 uur had afgesproken in de keuken beneden in blok 5. Van daaruit zijn we naar het autoverhuur bedrijf gegaan om de huurauto op te halen.

We kregen uiteindelijk een Peugeot 2008 mee, mooie auto! Vanaf het autoverhuur bedrijf zijn we terug naar de campus gereden. Aangezien de Deense studente, die ook mee ging, vandaag eerst nog les had.

Op de campus heb ik nog even de laatste spulletjes in mijn koffertje en rugzak gedaan en heb ik wat broodjes afgebakken voor onderweg. Om 12.00 uur was uiteindelijk iedereen klaar en was de auto ingeladen. Ik was degene die het eerste deel van de reis op zich mocht nemen.

We begonnen gelijk met slecht weer. Een groot deel van de rit hebben we regen gehad. Na ongeveer twee uur was het tijd voor de eerste plaspauze. Waarna we weer zijn doorgereden. Uiteindelijk kwamen we op 1005 meter hoogte aardig wat sneeuw tegen (het eerste Noorse sneeuw!) en hebben we nog even een stop gemaakt om wat foto's te nemen.

20160930_153653  20160930_121623  20160930_142231

Daarna weer in de auto en na een uurtje rijden hebben we plaspauze twee gehouden. Uiteindelijk had ik het om 17.00 uur wel gezien met dat rijden en heeft de Deense studente het stuur overgenomen.

We zijn toen heel lang aan één stuk doorgereden, waarna we het rond 18.30 uur wel tijd vonden voor wat avondeten. We vonden een leuk plekje naast de weg met een mooi uitzicht. Bleek dat de mensen die daar werkten de boel al aan het afsluiten waren...

Uiteindelijk zijn we rond 19.30 uur maar bij een benzinestation gestopt om een broodje te kopen... Waarna het nog één uur rijden was voordat we bij de Airbnb aan zouden komen. Hiervoor moesten we echter wel dwars door Oslo en de wegen daar waren niet echt makkelijk. Dus na een stuk of drie verkeerde afslagen genomen te hebben waren we uiteindelijk aangekomen. Maar toen het grootste euvel. Waar moesten we in hemelsnaam die auto parkeren? Langs de weg was alles al vol...

We zijn eerst maar even langs het dichtstbijzijnde benzinestation  gereden om daar de sleutel van ons verblijf te halen en om te vragen of ze daar wisten waar we de auto konden parkeren. Het antwoord? Dat is onmogelijk... Maar we konden het proberen in de parkeergarage om de hoek, als deze nog open was. En dat was hij gelukkig.

25 euro om een dag je auto te parkeren, maar dan heb je wel een goed plekje. Van daaruit zijn we met al onze spullen naar de Airbnb gelopen. Een mooi klein appartementje, precies groot genoeg voor met z'n vieren.

20160930_215800  20160930_215656

Na negen uur rijden vond ik het wel genoeg geweest. Even alle belevenissen van vandaag opschrijven in mijn travel journal en alvast mijn blog schrijven. Helaas niet uploaden, want ja geen WiFi....