The international day

28 september 2016 - Stord, Noorwegen

Vandaag hadden we de internationale dag op school, maar eerst nog even twee uur les…

Tijdens de les hebben we het vandaag weer eens over phonetics gehad. Een tekst in phonetics kan ik nu zo vertalen, maar andersom (zonder “spiekblaadje”) nog niet J.

IMG_6777Daarna de internationale dag, waarbij we eerst de gemaakte posters op moesten hangen. Om vervolgens ons gemaakte eten op te halen. Gister zijn we de hele dag bezig geweest met het maken van appeltaart, appelmoes, roze koeken en wentelteefjes voor vandaag. Daarnaast hadden we ook nog hagelslag, beschuit met muisjes, Hollandse snoepjes en stroopwafels.

Daarna is zowat de hele school langs alle tafels van alle landen gelopen om wat dingen te proeven. Zo ging bij ons de appeltaart, de roze koeken en de stroopwafels erg hard…

Verder waren er ook nog andere landen vertegenwoordigd zoals: België, Spanje en Denemarken.

Na de internationale dag had de coordinator van de inernationale studenten nog een verrassing, namelijk dat we met alle internationale studenten een avond bij haar thuis komen eten. Super gezellig!

Na de internationale dag heb ik nog even gezeten met de studenten met wie ik naar Oslo ga vrijdag. We hebben alvast wat dingen uitgezocht die we willen bezoeken en we hebben gekeken naar de route die we waarschijnlijk nemen.

Vanavond weer even een uurtje naar de sportschool en daarna nog een uurtje Fønk. En morgen beginnen met inpakken voor mijn trip naar Oslo!!

Bij het kopje video's kun je een kort filmpje zien van onze goed gevulde Nederlandse tafel.

image

1. Paul Brink: