Trip to Haugesund

30 augustus 2016 - Stord, Noorwegen

Gister een uitstapje gemaakt naar Haugesund, dat is een plaatsje hier ongeveer anderhalf uur vandaan.

Vanaf Rommetveit namen we de bus naar Leirvik, waar we weer op de bus stapten naar Haugesund. Daar hebben we eerst een monument bekeken van een viking king die hier (waarschijnlijk, niemand die het zeker weet) begraven ligt. Deze viking is zo beroemd, omdat men zegt dat zijn haar bleef groeien na zijn dood.

Daarna zijn we doorgelopen naar een uitkijkpunt over de stad, waar je ook de haven van Haugesund kon zien. Het was leuk om te zien dat al die huizen hier een andere kleur hebben.

Uiteindelijk kwamen we in een klein winkelstraatje waar ik wat postkaarten heb gekocht om naar huis te sturen. Er was ook een leuk souvenir winkeltje, maar ik ben hier nog wel een tijdje dus die spullen kan ik later nog kopen.

Vanaf het winkelstraatje doorgelopen maar het eerste winkelcentrum in Haugesund. Waar we van de ene kleding winkel naar de andere gingen (ja, ook naar de h&m). Vanaf dit winkelcentrum moesten we met de bus naar het volgende winkelcentrum.

Aangezien we allemaal nog best moe waren van de hike naar de Kattnakken hebben we daar eerst maar even een mcflurry gehaald. Daarna gingen de andere meiden wat rondlopen en ging ik met een Noorse jongen naar de Applestore. En ik was er al bang voor. Ze wilden niet naar mijn MacBook kijken, maar ik moest hem maar gewoon opsturen. Dus mijn MacBook is nu opgestuurd en ik wordt op de hoogte gehouden van de reparatie, zodat ik elf kan kiezen of ik dat wel wil of niet...

Hierna zijn we met de bus terug naar Rommetveit gegaan, aangezien we dus erg moe waren. Eenmaal terug had ik wat rijst opgewarmd en heb ik wat series gekeken in bed :).

image  image  image  image  image  image  image