Trip to Bergen

5 september 2016 - Stord, Noorwegen

Vandaag hadden we met een groepje internationale studenten afgesproken om om 08.50 uur richting de bus te lopen. Volgens een Noorse student zou er namelijk een rechtstreekse bus over de grote weg langs de campus komen.

En je raad het al... Uiteindelijk hebben we daar ongeveer een uur gestaan, maar geen bus te bekennen (nee, zelfs niet van de andere kant). Dus een beetje boos op de Noorse student zijn we terug gelopen naar de campus waar we om 10.15 uur op de bus zijn gestapt richting Leirvik. Daar hebben we om 10.40 uur de bus genomen naar Bergen, onderweg moesten we nog even over met de ferry.

Rond 12.40 uur kwamen we aan op Bergen busstasjon. Vanaf hier was het ongeveer 10 minuten lopen naar het centrum. Daar kwamen we als eerst een mooi kerkje tegen waar we even naartoe zijn gelopen, maar helaas was deze niet open op maandag.

Daarna besloten we naar de gekleurde huisjes te lopen waar Bergen zo om bekend staan. Daar hebben we bij de Subway eerst even een broodje gegeten, voordat we bij de huisjes gingen kijken. Dit zijn nu eigenlijk allemaal souvenir winkeltjes, maar erg leuk! Door tussen de huisjes door te lopen kwam je achter de huisjes waar je ook allerlei kleine straatjes had met echte Noorse winkeltjes. Hier heb ik een Noors vlaggetje gekocht die ik op mijn tas wil laten naaien (oma, bereidt je maar alvast voor!).

Na een tijdje bij de huisjes te hebben gelopen zijn we doorgelopen naar de fløibanen. Dit is een soort treintje dat je de berg op brengt waar je een mooi uitzicht hebt over Bergen. Daar hebben we dus eerst even van genoten, voordat we genoten van een super groot softijsje!

Op de berg had je een soort trollenparkje met allemaal poppen uit hout gesneden, mooi om te zien. Er was ook een natuurspeeltuin voor kinderen, waar wij als "volwassenen" ons ook prima hebben vermaakt :).

Daarna nog even een groepsfoto bij het uitzichtpunt over Bergen en weer terug naar beneden. Daar hebben we nog even wat andere winkeltjes (ja, ook een winkel die we gewoon in Nederland hebben) bekeken, voordat we terug gingen naar de bus.

Rond 18.00 uur hebben we vanaf Bergen de bus terug genomen naar Leirvik en daar weer de bus naar Rommetveit.

Aangezien het met mijn MacBook nog een heel gedoe is kan ik mijn foto's vandaag niet bij mijn blog doen. Hopelijk kan ik er morgen even tijd voor maken op de computer van een andere student... Dus de foto's van het prachtige Bergen volgen nog!

En dan nu de foto`s:

IMG_9164  IMG_9167  IMG_9168  IMG_9173  IMG_9185  IMG_9189  IMG_9199  IMG_9209  IMG_9210  IMG_9215

1. Joke van den Brink:
    6 september 2016
    Mandy, wat een mooie foto's. Geniet van je tijd daar. lieve groet Joke