Feest in een doos uit Nederland

9 september 2016 - Stord, Noorwegen

Woensdag begon deze week voor mij de schoolweek weer. Deze dag hadden we eerst literature, waarbij we de boeken Matilda en Harry Potter gingen analyseren. Daarna kregen we didactics, waarbij we uitleg kregen over de microteaching opdracht van de volgende dag. Je moest namelijk in een groepje een les van 5 minuten geven die pakkend was. Wij kozen dus voor een Kahoot quiz, waarbij de studenten een behaivioristisch patroon moesten gaan ontdekken.

In de middag hadden we een kitchen meeting met onze hal, aangezien er weinig mensen hier de boel opruimen (lees: de Nederlandse en Belgische studenten zijn meestal de sjaak). Er zijn wat afspraken gemaakt (sommige moeten die nu nog nakomen) en de boel is weer schoon gemaakt.

'S avonds was het weer tijd om naar de gym te gaan voor Fønk. Het was het zelfde als vorige week, maar weer erg leuk! Na Fønk snel even een broodje gegeten en door naar de Noorse les...

Hier gingen we een serie kijken over Amerikanen die in Noorwegen op zoek gingen naar hun roots. En hebben we allemaal een bladzijde voorgelezen (en geprobeerd te vertalen) uit een Noors prentenboek.

Donderdag nog een dag school (waarna ik alweer weekend kreeg!). Dit keer begonnen we met grammar en hebben we het gehad over de present tense (je weet wel: de simple present en de present continuous). Hierna weer tijd voor didactics en dus tijd voor microteaching. We hebben veel verschillende opdrachten gedaan. De een pakkender dan de ander, maar zeker inspiratie voor opdrachten in de klas! Onze Kahoot quiz werd gelukkig ook als leuk ervaren.

Na school ben ik gelijk met de Belgische studente naar Leirvik gegaan om voor haar een kapper te zoeken. Ze vragen hier dus gewoon ongeveer 180 euro voor highlights, dat heeft ze dus maar aan haar voorbij laten gaan.

Terug op de campus had ik een brief in mijn brievenbus, dat er een pakketje van Nederland was aangekomen bij de Spar. Een Noorse studente was zo lief om mij naar de Spar te rijden om het pakketje op te halen. Terug in mijn kamer dus gelijk even uitgepakt. Allemaal lekkers en kleding ed. van thuis! Alles staat nu in mijn keukenkastje en mijn kleding ligt in mijn kast.

Voor het avondeten hebben we met een Noorse studente nog even naar wat uitstapjes gekeken. We gaan nu waarschijnlijk eind september een weekend met de auto naar Oslo (ja, ik ben de sjaak met rijden) en begin oktober voor een week naar Trondheim (richting het noorden van Noorwegen), allemaal super leuk om naar uit te kijken dus!

Ook wordt mijn MacBook eindelijk gemaakt en is hopelijk komende week klaar om opgehaald te worden!

Na het eten hebben we met wat studenten in een kamer nog een film gekeken voordat ik naar bed ging.

Vandaag ben ik weer even naar Haugesund geweest met wat studenten. We hebben wat rondgekeken en de Belgische studente heeft er een kapper gevonden! Waarna we rond 15.20 uur weer terug zijn gegaan richting Rommetveit. Op de campus lag er in mijn brievenbus nog een kaart van oma! Mijn kaarten verzameling aan de muur wordt langzaam aan groter en groter.

Nu heb ik een rustig weekend. Morgen is er een feestje in Granheim waar we waarschijnlijk wel even naartoe gaan. En is het de rest van het weekend tijd om weer even bij te komen.