Trip to Avaldsnes/Bukkøy

25 september 2016 - Stord, Noorwegen

IMG_6778Vandaag ben ik met alle internationale studenten om 09.30 uur in de bus gestapt richting Haugesund waar we om 10.40 uur aankwamen. Daar zijn de internationale studenten van daar ook op de bus gestapt en zijn we door gereden naar Avaldsnes waar we om 11.00 uur aankwamen.

Daar aangekomen kregen we eerst wat uitleg over de vikingen die hier vroeger gehuisvest waren, waarna we in een klein theatertje een film te zien kregen over een aantal “beroemde” vikingen. Na de film van 15 minuten kregen we allemaal een audioguide en konden we door het Nordvegen History centre lopen. Hier stonden wat oude viking schepen ed.

Na de audio tour kregen we een lunch aangeboden. Dit was vissoep. De eerste paar hebben waren nog wel oké. Maar daarna heb ik de vissoep toch maar laten staan, niet zo’n succes bij de meeste studenten….

IMG_9225  IMG_9231  IMG_9222

Na de “heerlijke” lunch zijn we doorgelopen naar Bukkøy, oftewel the viking village. Hier hebben ze de huizen ed. Nagebouwd van de vikingen die hier vroeger (ongeveer 1900 jaar geleden) verbleven. Hier kregen we van een Noor wat uitleg in het Engels, maar als je me nu vraagt wat hij allemaal heeft verteld durf ik het je niet te zeggen…

Na de uitleg hadden we nog even tijd om zelf rond te lopen en foto’s te maken, voordat we om 14.30 uur weer terug gingen richting de campus. Waar we om 16.00 uur aankwamen.

IMG_9237  IMG_9236  IMG_9234

Er stond daar trouwens super veel wind! Dus met een coupe windhoos ben ik teruggekomen op mijn kamer J.

Terug gekomen ben ik lekker even op mijn bed gaan liggen, voordat we als avondeten voor makkelijk kozen en wat soep hebben opgewarmd. Laat zal het in ieder geval niet worden vandaag!

IMG_9246  IMG_9239  IMG_9245