My week so far

25 september 2016 - Stord, Noorwegen

Dinsdag middag rond 16.00 uur zijn we nog even met een Noorse studente meegereden om boodschappen te doen voor het avondeten deze komende periode. Ons avondeten zal weer bestaan uit: aardappels, sla, wortelen, broccoli, boontjes, spagetthi, rijst en soep (waarschijnlijk hebben we meer, maar dat weet ik even niet meer).

Inmiddels ben ik sinds dinsdagavond ook begonnen in boek nummer 5 (van de 8!). Namelijk The Great Gatsby, maar dit vindt ik wel een minder boek…

Woensdag begon de “schoolweek” weer. We kregen dit keer eerst 2 uur phonetics, waarbij we onze task 1 terugkregen. Ik had zowaar een well done! En een excellent explanation! Dus die kan ik ook weer in mijn zak steken.

Daarna kregen we twee uur civilisation waarbij het ging over settlement and immigration in America. Heel interessant (niet echt…). De laatste 5 minuten kregen we uitleg over de groepsopdracht die we vanaf morgen gaan doen. Dit is voor de internationale dag van volgende week woensdag. Ieder groepje krijgt een topic waar ze het over moeten hebben. Per groepje heb je dan één internationale student en drie Noorse studenten. Gezamenlijk gaan we dan kijken tussen de verschillen/overeenkomst tussen de twee landen.

Bij terugkomst op de campus snel even langs mijn postvak, daar was ik inmiddels al een tijd niet meer geweest dus wie weet lag er wel iets in. Ik kreeg uiteindelijk twee kaarten. Eén van oma (bedankt oma!) en één van Puck (van de turnvereniging). Als je de kaart dan leest mis ik het turnen wel hoor! Maar gelukkig sta ik er weer in januari. De kaarten heb ik gelijk maar even aan mijn verzameling aan de muur toegevoegd.

’S avonds ben ik met de twee andere Nederlandse studenten weer naar de gym geweest. Daar heb ik eerst een uur in de fitnesszaal gewerkt en heb ik daarna nog een uurtje meegedaan aan Fønk.

Donderdag alweer de laatste schooldag (wat heb ik het toch zwaar he!). Hierbij begonnen we vandaag met 1 uur didactics waarbij het ging over speaking versus listening. Waarna we 3 uur de tijd kregen om aan onze poster voor de internationale dag te werken.

Samen met mijn groepje moeten we kijken naar terrein, klimaat en natuur. In mijn kamer had ik dinsdag al het een en ander opgeschreven over Nederland, zodat de andere studenten alleen nog wat moesten opschrijven over Noorwegen. We hebben nu op papier wat we op de poster willen en zullen dat aankomende dinsdag allemaal klaarmaken.

Tijdens het avondeten kreeg ik een berichtje van mijn pap. Wat een hotel hier in Stord en in Bergen zou kosten. Hij wil graag mijn moeder een oma hierheen sturen om te komen kijken waar ik ben! Super leuk. Gelijk ook maar even naar wat data gekeken!

Later op de avond hoorde ik alweer dat mijn mam er al vanaf wist. En stiekem hoop ik ook dat ik aan pap kan laten zien wat ik hier allemaal meemaak en waar ik verblijf. Dus mam ging een goed woordje voor me doen (bedankt he, mam!).

Vrijdag was het alweer weekend. En dat betekende dat ik samen met een andere Nederlandse studente even naar het winkelcentrum in Leirvik was geweest. Ik had namelijk echt shampoo nodig. En die krijg je hier (helaas) niet gratis, maar kost wat extra centjes. Bij de H&M hebben ze echter iedere twee weken een ander merk in de aanbieding voor 20 kronen, dus daar haal ik mooi iedere keer mijn shampoo!

Die middag gelijk maar even facetimen met thuis aangezien oma bij ons thuis was. Ik vroeg gelijk even naar de stand van zaken over Noorwegen, mijn pap was nog niet van gedachte veranderd. Maar oma moest nog even een hartig woordje met pap spreken (bedankt oma!).

’S avonds moest ik opeens denken aan een tv programma van heeeeeeeel vroeger. Dus ben ik gaan kijken of deze op internet stonden en ben ik begonnen met het terugkijken van Oppassen!!!

imageZaterdag heb ik eigenlijk niet heel veel gedaan. Om half 3 ben ik met een andere studente even naar de gym geweest voor een uurtje. Het resultaat? Pudding armen (oftewel spierpijn)! In het weekend is het hier op de campus altijd uitgestorven. Veel Noren zijn dan naar huis. Dus was het in de gym ook rustig. Er was helemaal niemand!

Die avond hebben we heerlijk nasi gegeten (van thuis, bedankt mam), en hebben we nu nog één zakje nasi kruiden over.

In de avond heb ik nog even mijn tas klaar gemaakt voor een excursie op zondag!