Een rustige dag...

16 augustus 2016 - Stord, Noorwegen

Vandaag werden we (gelukkig) pas om 11.15 uur verwacht in een klein gebouw achter de school, hier worden het hele jaar de Engelse lessen gegeven (of Engelsk in het Noors).

Vandaag kregen we alleen informatie over de course en werden direct belaagd met alle boeken die we moeten hebben. Aangezien deze (waarschijnlijk) in Noorwegen erg duur zijn heb ik ze voor nu geleend in de bieb, maar ik moet ze over vier weken weer inleveren. Daarnaast moeten we voor december acht Engelse boeken (nee, we mogen helaas niet zelf kiezen) hebben gelezen en drie korte verhalen. Ook deze boeken zal ik moeten kopen...

Na de informatie kregen we een official opening of the year. Het klinkt dus ontzettend Engels, maar de opening was alles behalve Engels. Eén vrouw heeft wel geteld twee zinnen in het Engels gesproken waarna ze zij: 'I'm sorry for the international students but from now on i'm going to speak Norwegian'. Het werd voor ons dus een lange anderhalf uur...

Na de opening werden alle nieuwe studenten in buddygroups (of Fadder in het Noors) geplaatst voor een rondleiding. Er waren speciaal drie groepen gemaakt, waarbij de Noorse buddy's Engels zouden praten. Maar je raad het misschien al, drie woorden Engels en de rest allemaal Noors. Gelukkig zijn we met 9 internationale studenten die helemaal geen Noors kunnen en doen dan ook bij elkaar (en bij de wel Engels sprekende Noren) ons beklaag.

Later hoorden we dat de mensen die spraken tijdens de opening het erover hadden dat ze meer internationaal wilden worden (en dat dan in het Noors), waar wij weer erg om gelachen hebben.

's avonds was er weer een barbecue waar wel voor vlees gezorgd was. Aangezien alle Noorse studenten nu ook op de campus gearriveerd zijn was het heel erg druk bij Granheim en hadden we besloten om bij mij in de keuken in blok 7 te gaan eten.

En dat heeft geloof ik wel een paar uur geduurd, zo gezellig was het. Ook nog even met mijn ouders gefacetimed, voordat we in een ander appartement met z'n alle een film hebben gekeken (ik denk dat niemand een minuut van de film gezien heeft).

In mijn vorige blog schreef ik dat de eerste twee weken alleen introductie zouden zijn, maar het blijkt toch anders. Morgenochtend om 08.30 uur moet ik alweer in de les zijn, maar niet getreurd ik heb de volledige vier en een halve maand alleen les op dinsdag, woensdag en donderdag tot maximaal 13.15 uur!

Aangezien ik niet echt foto's heb gemaakt vandaag heb ik wat foto's van een deel van mijn kamer bijgevoegd (onder andere mijn awesome dekbed). Het is echter niet mijn hele kamer! Die is op zich nog best groot namelijk.

image  image