Quiz op school

19 augustus 2016 - Stord, Noorwegen

Normaal gesproken moet ik om 06.00 uur opstaan om op tijd op de Haagse te zijn. Aangezien ik hier om de hoek woon hoef ik nu pas om 07.00 uur op te staan, maar het valt nog niet echt mee :).

Gister kregen wij na de les een taste of Norway aangeboden, waarbij er van alles typisch Noors voorgeschoteld werd. En ja, chocopasta en kaas behoren ook hier tot een typisch iets om op je brood te doen. Daarnaast heb ik ook haring, makreel, kaviaar en salami geproefd. We kregen ook een broodje met bruine kaas (zowel smeerbaar als in plakjes) deze was echt ONTZETTEND vies!!

En omdat ik een Nederlander ben en thuis nooit melk drink mochten we dat ook proeven. Wat dan weer hetzelfde als thuis smaakt :).

Diezelfde dag hadden we ook weer wat boodschappen nodig, dus zijn we naar de spar gelopen met een groepje (heuveltje op, heuveltje af).

Vandaag moest ik ook om 07.00 uur opstaan om op tijd in de les te zijn. Hier hebben we eerst een short story geanalyseerd, waarna we nog wat grammatica hebben besproken. Aangezien ik echt heel lang les heb per dag vinden ze het hier ook nodig om na elke 45 minuten een pauze te nemen van 10 minuten, mij hoor je niet klagen!

Aangezien ik dus SUPER laat klaar ben met school aten we in de middag gezellig tosti's bij mij in de keuken! Daarna heb ik een rondje gelopen rond de school en aardig wat foto's gemaakt, die ik helaas niet allemaal op de blog kan posten. Natuurlijk heb ik er wel een aantal toegevoegd.

Na het rondje lopen (1 uur en 15 minuten) moest ik wel weer even wat aan school doen en ben ik verder gegaan met het lezen van Matilda. Rond 16.30 uur zijn we met Hege (Noorse student) naar een winkelcentrum hier in de buurt gegaan. Voor mij eigenlijk alleen om weer wat Noorse kronen te halen, maar de Spaanse studente heeft rustig in alle winkels geshopt. Waardoor we 3 en een half uur later pas weer terugkwamen op de campus.

Om 20.00 uur begon de quiz in de aula van de school, waar alle studenten aan meededen. We hadden speciaal gevraagd of de vragen ook vertaald konden worden naar het Engels, omdat we er anders niks aan hadden. Samen vormden wij The internationals (and Hege). Er waren vier categorieën met elk ongeveer 10 vragen. Het was erg gezellig en werd ook nog best laat...

Gelukkig mag ik morgen uitslapen aangezien ik alweer weekend heb tot en met maandag. Misschien gaan we morgen weer naar het winkelcentrum aangezien niet alle internationale studenten mee konden, maar dan gaan we met de bus.

Er is ook een Noorse student (Svein Erik) die ons Noorse lessen wil gaan gegeven, gebaseerd op wat wij willen leren, deze zullen waarschijnlijk dit weekend al gaan beginnen :).

SAM_1082 IMG_9135    IMG_9138

1. Joke van den Brink:
    20 augustus 2016
    Hallo Mandy, ik heb van jouw vader het reislogger adres gekregen, zodat ik kan lezen wat je mee maakt. Het klinkt allemaal heel gezellig en wat een mooie foto's. Zo een mooie natuur. En dat heldere water. Schitterend. Ik wens jou een hele fijne tijd, geniet er van,
    en o ja, alvast gefeliciteerd met je pa. En je dekbed is echt te gek. Ik blijf je verslagen lezen. Lieve groet Joke