Een rustig weekend

21 augustus 2016 - Stord, Noorwegen

Sinds vrijdag heb ik dus al weekend, maar dit weekend hebben we nog niet echt veel gedaan... Vrijdag heb ik in de ochtend lang aan school gewerkt (lees: Matilda gelezen).

'S middags zijn we met alle internationale studenten naar een steiger hier in de buurt gelopen, waar enkele studenten een stukje gingen zwemmen (helaas liggen mijn zwemspullen nog thuis :)).

Daarna ben ik met een andere student nog even een stukje gaan lopen. Dat doe ik nu bijna iedere dag en dat worden toch wel wandelingen van een uur! Iedere keer proberen we een andere kant op te lopen om nieuwe dingen te ontdekken!

Iets wat je in Nederland zeker niet tegenkomt is dat de school hier al om 16.00 uur is gesloten, maar dat je met je studentenpas en een eigen "pincode" na sluitingstijd tot 23.00 uur gewoon de school in kan. Je kunt zelfs nog boeken lenen in de bieb!

Gister (zaterdag) was ik alweer ontzettend vroeg wakker en dan valt het me hier op dat ALLE studenten super lang op hun bed blijven liggen... Dus heb ik gister maar even een stofzuiger door mijn kamer gehaald, al was dat nog niet echt nodig (ja mam, mijn kamer is hier dus echt iedere dag opgeruimd!). Het enige waar ik nog "last" van heb in mijn kamer is dat ik mijn jassen nergens op kan hangen, dus leg ik ze maar over mijn koffer heen, aangezien die in december pas weer gebruikt zal worden.

Ook gister heb ik weer een rondje gelopen van ongeveer een uur. Dit keer begonnen we langs de weg en eindigden ergens langs het water. Daarna hebben we nog even gekeken welke bussen er allemaal vanaf Rommetveit vertrekken, maar dat zijn er niet zoveel. Misschien dat we volgend weekend een dag naar Bergen of Haugesund gaan :).

Gisteravond was er een 80's party in Granheim en aangezien ik altijd heeeeeeeeel lang bezig ben met make-up ed. (NOT) vonden alle internationale meiden het nodig om bij elkaar te komen om ons klaar te maken... Uiteindelijk heeft iemand anders het gedaan voor mij.

De feestjes hier zijn wel een beetje apart. Je moet je eigen drinken meenemen, waardoor veel Noorse studenten eigenlijk al dronken zijn voor het feestje (gelukkig is de introductie periode nog maar één week).

1. Paul Brink:
    21 augustus 2016
    Gefeliciteerd met je vadertje !!!
  2. Anja Brink:
    21 augustus 2016
    Hopen dat je geniet van een opgeruimde kamer misschien is er dan nog hoop!. Ps heb je al nieuwe wandelschoenen nodig xx