Norsk kurs

1 september 2016 - Stord, Noorwegen

Vandaag begon mijn laatste lesdag van de week alweer. We kregen als eerste te horen dat er dinsdag een student well being dag is in het Noors, waardoor de internationale studenten vrij zijn (lees: ik heb weekend van vrijdag t/m dinsdag).

Tijdens de lesdag hebben we les gekregen over civilisation, phonetics en didactics. Door het oude gebouw waar we les in krijgen is het de laatste 3 kwartier niet meer uit te houden en gaat iedereen eigenlijk iets voor zichzelf doen. Dus hebben we met een groepje gesproken over het nemen van een tattoo. Oftewel iedereen wil hier in Noorwegen een tattoo laten zetten... Ik weet het nog niet... Ik heb wel al een tijdje een leuke gezien, met betekenis. Maar of ik ook echt een tattoo laat zetten?!

Na de les ben ik even naar de Spar gelopen om mijn kaarten in de bus te doen (oma, houdt je brievenbus maar in de gaten!) en wat boodschappen te halen. Terug op de campus was het alweer bijna tijd om te eten en daarna naar de Noorse les te gaan.

Bij de Noorse les moesten we eerst opschrijven wat we van Noorwegen wisten, voordat we hier naartoe kwamen. Op de andere kant moesten we opschrijven wat we tot nu toe over Noorwegen geleerd hadden. Daarna kregen we een nieuw blaadje waarop we een brief aan onszelf moesten schrijven. Bij ons vertrek krijgen we die weer terug en kunnen we terug denken op onze tijd hier.

Verder hebben we besproken hoe je in het Noors mijn naam is Mandy zegt en hoe je aan iemand vraagt wat zijn/haar naam is. Daarnaast hebben we net als de vorige keer het alfabet opgezegd/aangeleerd. En als laatste deden we via de site kahoot een quiz om te kijken wat je echt over Noorwegen en de Noorse taal weet. En ik heb gewonnen! Ontzettend lief van de student die de Noorse lessen aanbied kreeg ik snoepjes (die ik natuurlijk gelijk uitgedeeld heb) en Noorse rietjes, die ik natuurlijk hier niet ga gebruiken. Maar mee naar huis ga nemen!

Na de Noorse les was het de bedoeling dat we gingen kijken bij de voetbalwedstrijd op het voetbalveld, maar de tegenpartij is niet op komen dagen. Dus ging de wedstrijd niet door.

Uiteindelijk zijn we geëindigd in de keuken van blok 5, waar we wat spelletjes hebben gespeeld. Voordat ik eindelijk naar mijn kamer ging.

1. Anja Brink:
    2 september 2016
    Neeee geen tattoo!
  2. Anja Brink:
    2 september 2016
    Ik weet ook iets van Noorwegen,
    Wickie de Viking .