De laatste loodjes

18 november 2016 - Stord, Noorwegen

Ja je leest het goed! De laatste loodjes zijn er nu toch echt aangekomen, ook al zit ik hier nu nog een hele maand!

Voor de studie hoeven we niet meer zoveel te doen. Ik heb in totaal nog 2 “lesdagen” en nog 2 examens die ik nog moet maken. Gister had ik de eerste al ingeleverd. Een portfolio didactics, groepswerk en individueel werk. In totaal een portfolio van 12 pagina’s, aangezien je per werk maar 6 pagina’s mocht beschrijven. En dat is voor Noren dus ontzettend veel! Maar alle internationale studenten vonden het wel meevallen.

Samen met een andere student die ook aan de Haagse Hogeschool studeert moest ik een filmpje maken die op de kerstviering van de PABO wordt afgespeeld. Het filmpje hebben we deze week gelijk maar even afgemaakt en op de stie gezet. Wil je het filmpje ook bekijken? Kijk dan bij video’s daar staat hij ook!

De vertrekken van alle internationale studenten komen nu wel heel dichtbij. Deze zondag hebben we nog een “kerstdiner” met alle internationale studenten en hun host families, dinsdag gaan we eten bij de coördinator van de internationale studenten en volgende week vrijdag gaan we met alle internationale studenten uiteten bij samson.

Maar daarna wordt het tijd om voor veel studenten richting huis te gaan… Volgende week zondag vertrekken de eerste twee studenten al en de donderdag erop ook alweer een paar.

Gelukkig blijven de twee Belgische studenten bijna net zo lang als dat ik hier blijf dus dat scheelt weer!

Nu iedereen langzaam aan weer naar huis vertrekt gaan we niet echt meer uitstapjes maken naar een andere plek, maar ik ga wel twee dagen voordat ik naar huis vertrek nog naar Bergen en blijf daar dan ook slapen in een hotel. Nog even van de stad genieten, voordat ik in het vliegtuig naar Nederland stap!