Early christmas celebration

20 november 2016 - Stord, Noorwegen

Vandaag hadden we met alle internationale studenten, de gast families en de coördinator (en haar familie) van alle studenten een kerstviering met zijn alle, voordat er alweer een aantal studenten gaan vertrekken.

Het was de bedoeling dat iedereen iets te eten klaar zou maken, zodat we van verschillende nationaliteiten konden proeven. Ik had (heel simpel) gevulde eitjes gemaakt, maar er was ook het volgende: Deense gehaktballetjes, Zweedse gehaktballetjes, Noorse gehaktballetjes, quiche, Noorse vissoep, brocollisoep, kip, aardappelpurree met wortel, Noorse wraps, kaaskoekjes, Nederlandse stoofperen, brownie, cheesecake, broodpudding en nog veel meer.

Alle internationale studenten hebben bij hun familie gezeten en leerden zo ook een aantal andere families beter kennen. Ontzetten gezellig dus! Zo hoorde ik van de man van mijn gast familie een aantal grappen over Zweedse mensen. Waarop de coördinator (Zweeds) op haar beurt weer wat grappen over Noorse mensen vertelde. Ik heb een hele leuke avond gehad. Die na ongeveer 2 uur zo’n beetje tot zijn einde liep.

Aan het eind van de avond vroeg de vrouw van mijn gast familie of ik volgende week zondag bij hen kom eten. Ze komt namelijk uit Amerika en gaan dan thanksgiving vieren en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Daarnaast is de coördinator (van de internationale studenten) en haar familie ook uitgenodigd, dus dat wordt ontzettend gezellig!

Komende week hoef ik dus bijna niet zelf te koken, heerlijk! Dinsdag zijn we allemaal uitgenodigd om bij de coördinator te eten, vrijdag gaan we uit eten bij Samson met alle studenten en zondag eet ik dus bij mijn gast familie. Ik kijk er al naar uit, maar zo zal de tijd ook nog een stukje sneller gaan denk ik….