Een vreugdedansje!

14 september 2016 - Stord, Noorwegen

Even een update van mijn week tot nu toe!

Na vrijdag hebben we zaterdag en zondag eigenlijk heel weinig gedaan. Ik heb voor school hier wat gelezen in een boek, maar dat was het ook wel. Ik kon namelijk nog niet aan mijn onderzoek zitten, aangezien mijn Macbook nog steeds weg was voor service.

Maandag hebben we overdag eigenlijk ook niks gedaan, maar 's avonds zijn we met de bus naar Leirvik gereden waar ik samen met 3 andere studenten ben gaan eten bij Samson. Het was erg rustig (lees: we waren de enige) aangezien het maandag was, maar het eten smaakte erg goed!

image  image

Daarna begon voor ons dinsdag de schoolweek weer. Voor mij een moeilijke start aangezien ik die avond erg slecht had geslapen en verkouden ben. Maar dat kwam bij mijn ontbijt eigenlijk al helemaal goed. Iedereen hier heeft namelijk zijn eigen keukenkastje en toen ik die van mij opende lag daar opeens een pakketje van thuis (vraag me niet hoe hij in mijn keukenkastje terecht is gekomen en niet in mijn brievenbus).

Op school moesten we het boek Junk gelezen hebben aangezien we die bij literature hebben geanalyseerd. Bij grammar hebben we het gehad over de past tens (the simple past en de past continuous).

Na school heb ik dus gelijk de foto's die in het pakketje van vanochtend zaten op mijn muur geplakt (niet allemaal, aangezien mijn vader een aantal "rare" foto's uitgezocht had). Daarnaast zat er ook een kaart bij en zaten er twee kaarten in mijn brievenbus, dus die hangen nu ook mooi aan de muur.

Daarna mijn schone was opgevouwen en weer in mijn kast gelegd. Waarna er om 16.00 uur een brandoefening was. En natuurlijk (je raad het waarschijnlijk al) werd alles uitgelegd in het Noors, want ja de international studenten gaan toch over een paar maanden weer weg...

Na de brandoefening ben ik nog even naar school gegaan om daar op een computer aan een groepsopdracht te werken, waarna ik avondeten heb gegeten en toen met wat studenten naar de Kiwi (supermarkt) geweest.

Op de terugweg moesten we even stoppen bij een soort meertje. Oordeel zelf maar waarom :).

image  image  image

Vandaag extra vroeg op aangezien we op woensdag altijd vroeger beginnen en dan ook vroeger klaar zijn. Vandaag alleen de mannelijke docent en dan duurt de dag toch echt langer dan normaal...

Na wat didactics en wat phonetics was het dan toch echt tijd om de schooldag af te sluiten. Waarna ik samen met een andere Nederlandse studente en een Noorse studente naar een car rental ben gereden. Hier hebben we een auto gereserveerd, omdat we van 30 september t/m 3 oktober een weekend naar Oslo gaan met de auto!

Na het reserveren van de auto heeft de Noorse studente mij afgezet bij het busstation in Leirvik. Ik ben vandaag namelijk ook naar Haugesund gegaan aangezien mijn macbook klaar was om opgehaald te worden (ja, ik heb deze blog dus weer gewoon op mijn macbook gemaakt).

Eenmaal bij de Apple store (na 2 uur reizen) moest ik een tijdje wachten op de vrouw die mijn MacBook ging halen, maar uiteindelijk had ik hem en ging hij aan! Ik heb mezelf ook maar even getrakteerd op een nieuw telefoonhoesje :). Hierna tijd om met de bus terug te gaan naar the main busstation, maar natuurlijk zou ik daar hoe dan ook de volgende bus missen. Dus ben ik maar even Haugesund in gegaan om nog wat inkopen te doen voor anderen (en mezelf).

Om 18.30 uur kon ik eindelijk de bus terug naar Leirvik nemen, waar ik om 19.40 uur de bus terug naar Rommetveit had! eerder dan gepland aangezien ik de bus naar Rommetveit eigenlijk zou missen! Weer een meevaller vandaag.

Eenmaal terug heb ik wat nasi (ja, van thuis. Bedankt mam!) gegeten en ben ik begonnen met het her installeren van mijn Macbook. Waarna ik om 21.00 uur in de keuken van blok 5 moest zijn.

Daar hebben we het verblijf voor in Oslo geboekt, maar hebben we ook vliegtickets en een verblijf geboekt voor een trip naar Trondheim. Van 10 t/m 17 oktober ga ik namelijk ook een week naar Trondheim, super leuk dus weer!

Mijn Macbook is nog niet klaar aangezien ik mijn mailaccount en word ed. er nog op moet zetten, maar voor vandaag is het wel genoeg :).

Ik heb dus alleen maar vreugdedansjes gedaan, aangezien alles goed uitpakte voor mij vandaag!