Mijn "eerste" dag!

14 augustus 2016 - Stord, Noorwegen

Mijn eerste dag begon vanochtend heel erg vroeg. Om 03.30 uur moest ik mijn bed al uit, waarna ik samen met mijn ouders om 04.30 uur ben vertrokken richting Schiphol...

Op Schiphol ging het allemaal wel heel erg snel, mijn koffer laten sealen, koffer inchecken, Noorse kronen halen en toen afscheid nemen. Dat was toch wel een beetje lastig (gelukkig niet alleen voor mij!), maar daarna snel door naar de security.

Helaas werd ik er natuurlijk weer uitgepikt om mijn volledige rugtas om te keren om alles te onderzoeken, maar ik had gelukkig niks geks mee :).

Daarna ben ik eerst op zoek gegaan naar gate C6, waarna ik nog even snel een flesje water ben gaan halen. En toen was het wachten geblazen....

Voor mij is het heeeeeeeeeeel lang geleden dat ik überhaupt een vliegtuig van binnen had gezien, laat staan erin gevlogen! Maar dat ging eigenlijk erg goed!

Het vliegveld van Bergen is niet erg groot, er is één aankomst hal en dus ook maar één bagage claim... Ik had mijn koffer gewoon al binnen 2 minuten! Waarna we op zoek konden naar de bus die ons naar Bergen Busstasjon zou brengen.

Op Bergen Busstasjon overstappen op de bus naar Leirvik (van 2 uur en een kwartier). Met deze bus kwamen we uiteindelijk ook op de ferry terecht, super mooi!

Op Leirvik zijn we uiteindelijk opgehaald door een Noorse studente die ons ook gelijk op de campus alles liet zien. Mijn kamer is niet erg bijzonder (behalve dan het gaafste dekbed dat ik op mijn bed heb liggen!), maar daar komt later een foto van.

We hebben snel even boodschappen gedaan alleen voor deze avond en morgen ochtend. Morgen gaan we namelijk met alle buitenlandse studenten (die zijn op drie handen te tellen) naar een zalmboerderij waar we ook te lunchen krijgen. Daarna zullen we echte boodschappen gaan doen.

Ik ben vanavond ook gelijk een rondje gaan lopen door "de achtertuin" en deze is echt waanzinnig!!

Ik moet nog erg wennen, maar ga een onwijs mooie tijd tegemoet. Nederland tot in december!!!

image  image

P.S. met we bedoel ik ook de Leidse studenten met wie ik samen naar Noorwegen ben gekomen!