Thanksgiving

27 november 2016 - Stord, Noorwegen

Met een beetje een dubbel gevoel, aangezien ik vandaag ook afscheid heb moeten nemen van twee studenten, werd ik om 15.45 uur opgehaald door de coordinator van de internationale studenten en haar man. Zij zijn namelijk goede vrienden van mijn gastfamile. Samen met hen ben ik naar het huis van mijn gastfamilie gereden, omdat we waren uitgenodigd om thanksgiving te komen vieren.

Nee, dat is niet typisch Noors. Maar de vrouw van mijn gastfamilie komt uit Amerika, waardoor zij dit ieder jaar nog vieren.

Bij mijn gastfamilie aangekomen zijn we gelijk met z’n alle aan tafel gegaan, waar een grote kalkoen in het midden lag, gevuld met brood, champignon, bacon en cream cheese! Daarnaast was er nog aardappelpurre, wortel, cranberrysaus ed.

Al met al hebben we zo ongeveer twee uur aan tafel gezeten en hebben we heerlijk gegeten, maar wat zat ik vol zeg!

Daarna zijn we gezellig in de woonkamer gaan zitten met een kopje thee en hebben we over van alles en nog wat gesproken met elkaar. Waarna er ook nog een caramelpudding op tafel kwam! Hij was lekker, maar ik zat nog zo ontzettend vol!

Uiteindelijk hebben de coordinator en haar man me rond 20.00 uur terug naar de campus gebracht waar ik rond 20.30 uur aankwam en aangezien ik morgen toch geen school heb ga ik nu dus nog even wat afleveringen van het oude programma oppassen kijken!