Wat een onwijs gezellige dag!

2 december 2016 - Stord, Noorwegen

Donderdag: Op dit moment ben ik in principe alleen nog over met de Belgische studente met wie ik altijd gezellig lunch, dineer en af een toe films of expeditie robinson kijk. En vandaag hadden we besloten er een gezellige (niet school gerelateerde :)) dag van te maken.

Vanochtend zijn we begonnen met boodschappen doen. We hebben om 09.00 uur de bus richting Leirvik genomen om eerst geld te halen en dan boodschappen te doen. Dit was voor mij als het goed is ook gelijk de laatste keer dat ik boodschappen moest doen, aangezien ik nog aardig wat in mijn keukenkastjes heb staan.

Daarna terug naar de campus zijn we nog even langs een andere Nederlandse student gelopen om afscheid te nemen. Hij is vandaag naar huis gegaan, maar studeert ook aan de Haagse Hogeschool dus ik zal hem nog vaak zien.

IMG_7197Daarna heb ik toch nog even een uurtje aan school gezeten om even een hoofdstuk van civilisation uit mijn hoofd te leren voor het mondelinge examen van 12 december, waarna we om 12.00 uur pannenkoeken zijn gaan bakken! Erg gezellig en ook lekker. De pannenkoeken waren alleen wel zo machtig dat we morgenmiddag nog een keer pannenkoeken kunnen eten :).

Daarna allebei weer even naar onze eigen kamers, waar ik wat afleveringen heb gekeken van een oud tv-programma. Tot ik een berichtje kreeg van de coördinator. Of de Belgische studente en ik tijd hadden om naar school te komen, omdat er 12 Nederlandse pabo-studenten vandaag op school waren. We hebben even met ze gepraat over ons verblijf hier, waarna ze weer terug gingen naar hun verblijfplaats voor deze week.

Rond 17.30 uur hebben we een pizzazaak in Leirvik gebeld om kebab te bestellen, dat eet ik normaal nooit! Maar als je hier vaak hetzelfde eet is het best lekker. Tijdens het eten hebben we de film miracles from heaven gekeken, waarna we nog gezellig gekletst hebben over van alles en nog wat en wat filmpjes hebben bekeken, want we waren aan het wachten tot de nieuwe aflevering van Expeditie Robinson online kwam, maar om 23.00 uur stond hij nog niet online en ben ik lekker naar bed gegaan.

Vrijdag: Vanochtend heb ik eerst weer even lekker onder de douche gestaan, waarna ik zou gaan ontbijten. Kom ik in de keuken, heeft een of andere malloot hier mijn yoghurt gestolen! Dat gebeurd wel vaker hier in de keuken, maar bij mij is het nog nooit gebeurd. Das pech, yoghurt weg… en eigenlijk hoef ik niet meer naar de supermarkt tot ik wegga. Dan maar ontbijten met een banaan, een sinassappel en een kopje thee.

Om 12.00 uur heb ik samen met de Belgische studente geluncht. Natuurlijk met de pannenkoeken die nog over waren van gister! En hebben we gelijk de nieuwe aflevering van Expeditie Robinson gekeken!

In de avond moest ik helaas alleen eten, aangezien de Belgische studente vandaag ging eten bij haar gast familie. Ik had nasikruiden van thuis gekeken, dus dat heb ik vandaag lekker klaar gemaakt.

Daarna heb ik nog een film gekeken en weer wat afleveringen van Oppassen!!! Het tvprogramma van vroeger :).