Inpakken (HELP?!)

10 december 2016 - Stord, Noorwegen

En dan komt het opeens wel heel dichtbij. Vandaag ben ik mijn koffers maar eens in gaan pakken, zodat ik geen stress heb op de laatste dag :).

Afgelopen zondag heb ik mijn vacuumzakken al gevuld. Dat was nog goed nadenken wat ik daar in ging stoppen. Wat truien, jassen, shirts, sportkleding, regenkleding en alvast wat handdoeken. Ik heb toen gelijk maar mijn wandelschoenen in zakjes gedaan en ook alvast in mijn handbagage koffertje gestopt.

Daarna heb ik maandag gewassen en heb ik dinsdag een aantal dingen van die was alvast in mijn koffer gestopt. Nog wat shirtjes, slippers, broeken, de rugzak die ik van de school heb gekregen en wat schoolpapieren.

Gister heb ik mijn laatste was gedraaid en die was vandaag droog, dus gelijk maar verder met het grote inpakfestijn in de hoop dat ik maar 1 poging nodig heb. Maar als je mijn blog hebt gelezen toen ik in ging pakken om naar Noorwegen te gaan weten jullie dat mijn moeder mijn koffer toen heeft ingepakt…fingers crossed.

Eerst alles maar eens bij elkaar zoeken en op mijn bed leggen. Beginnend bij mijn ruimbagage. Eigenlijk was dat niet meer zo heel veel, maar hoe ga ik dat strategisch in mijn koffer stoppen?

Dan toch maar aan mijn handbagage koffertje beginnen. Mijn kleding voor in Bergen gaan daarin en mijn wandelschoenen zitten er al in. Ik heb dus nog weinig ruimte over… Eerst maar mijn lampjes uit elkaar halen en terug in de doosjes stoppen en die vervolgens in mijn koffertje. Nog wat spelletjes die ik hier had en mijn camera. Wat zit zo’n klein koffertje snel vol!

Toen heb ik de spullen die in mijn rugzak moeten maar even apart gelegd in een leeg laadje van mijn kast. Mijn macbook, ipad, telefoonopladers een breekbaar souvenirtje ed. En toen kijken wat ik nog overhield… Hoe ga ik dat in hemelsnaam in die koffer krijgen zonder over de 23 kilo te gaan?!

IMG_7250Eerst mijn vacuumzakken strategisch neerleggen. En dan? De rugzak van de school kan ik mooi gebruiken voor alle kaarten die ik de afgelopen maanden heb gekregen, dus die heb ik ook maar van de muur gehaald. Toen ook maar gelijk de foto’s van thuis van de muur en ook in de rugzak. Die kan mooi ergens onderop. En dan wat lose prulletjes die ik mooi ergens tussen kan stoppen: een internetkabel, wat opladers, een thermosbeker, slippers en wat souvenirs. Mijn koffer begint toch al aardig vol te raken…

En dan? Wat heb ik nog? Twee broeken, twee reiszakken met shirtjes, een toilettas, 9 boeken en een sjaal die ik gister nog gekocht heb in Leirvik… De twee broeken kunnen mooi over de lengte van mijn koffer. Dan de boeken, de reiszakken en mijn toilettas maar bovenop.

De eerste poging, ik ben benieuwd. Ik moet nog een beetje duwen om hem dicht te krijgen, maar het lukt met niet al teveel moeite. Even een berichtje sturen naar de Belgische studente om te vragen of ze even kan helpen met wegen. Toch handig dat ik een kofferweegschaal heb meegenomen, iedereen is hem een paar keer komen lenen :).

Het eerste weegmoment. Zou hij echt maar 23 kilo of minder wegen? Maar helaas, ik til de koffer op en de Belgische studente kijkt… 27 kilo?! Dat wordt niks…

Hup mijn koffer weer op m’n bed en open met dat ding. Als ik namelijk in Bergen ben gaat de kleding die daar nu in zit uit, aangezien ik dat aantrek als ik weer terug naar Nederland vlieg. Dus dan heb ik daar weer wat ruimte, maar wat weegt nou 4 kilo dat makkelijk in dat kleine koffertje past?

En dan begin je weer met wegen. Wat wegen al mijn boeken bij elkaar? Helaas maar twee kilo. De reiszakken dan? Maar 1 kilo… Weet je wat. Ik kan er nu toch niks aan veranderen, dus met 27 kilo ruimbagage ga ik aankomende woensdag naar Bergen en vrijdagochtend kijk ik wel hoeveel er nog in mijn handbagage kan. Is het dan nog teveel? Dan zie ik wel wat er gebeurd op het vliegveld. Het zal toch allemaal mee naar huis moeten!

Dus mam, kun je nog even naar Noorwegen komen om mijn koffer in te pakken? Ik ben daar blijkbaar nog niet echt goed in…

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja Brink:
    10 december 2016
    Nou nog een paar dagen Noorwegen zou best leuk zijn. Maar dan wordt het wel een dure koffer :)Maar je kunt het! Je hebt nu al zoveel hindernissen genomen (MacBook). We zijn trots op je xx pap en man
  2. Joke van den Brink:
    10 december 2016